Je website personaliseren

Als bezoekers op jouw website komen zien ze allemaal hetzelfde. Dezelfde tekst, dezelfde plaatjes, dezelfde layout. Met personalisatie van je website zorg je er voor dat een bepaalde groep bezoekers een gedeelte van de website anders zien. Ze zien andere informatie, andere producten of andere banners. Je kunt gepersonaliseerde inhoud laten zien voor een groep bezoekers, maar ook voor iedere bezoeker apart. Personalisatie is een belangrijke trend in online marketing.

je website personaliseren

Waarom zou je je website personaliseren?

Ja, waarom zou je dat willen? Nou, de voordelen zijn aanzienlijk. Door een bezoeker gepersonaliseerde inhoud voor te schotelen, neem je de bezoeker bij de hand. Zo gaat de bezoeker de funnel in en eindigt bij de aankoop, inschrijving of bij het opnemen van contact.

Gepersonaliseerde inhoud wordt in online marketing termen liquid content genoemd. Een funnel is een denkbeeldige trechter op de website, waar de bezoeker van boven in gaat en dan een proces doorloopt. Aan het eind op de doelpagina komt de bezoeker er aan de onderkant van de trechter weer uit.

Liquid content werkt dus conversie verhogend. Je geeft een bezoeker een unieke ervaring. Die is volledig gericht om de bezoeker een goed gevoel te geven en hem uiteindelijk daar te krijgen, waar jij wilt dat hij eindigt. Met liquid content scoor je ook een hogere klantenwaardering. En klantenwaardering en loyaliteit zijn onbetaalbaar.

Hoe kan je met het personaliseren van je website beginnen?

Vaak wordt de eerste stap voor het personaliseren door bedrijven als moeilijk ervaren. Onderstaand een aantal stappenplan als houvast:

  • Stel een doel
    Bepaal wat je met de personalisatie wilt bereiken.
  • Breng de customer journey in kaart.
    De customer journey is de weg die de klant aflegt op jouw website om dat bepaalde doel te bereiken. Een voorbeeld van een customer journey is “Ik wil een rekening openen” of “Ik wil mijn klacht opgelost krijgen”.
  • Bepaal welke elementen gepersonaliseerd moeten worden.
    Als je de route en acties van de bezoeker in kaart gebracht hebt, kan je bepalen welke elementen in die route per bezoeker of bezoekersgroep aangepast zouden moeten worden.
  • Pas die elementen aan.
    Zo kun je de bezoeker extra stimuleren. Je geeft ze wat ze willen, waar ze naar op zoek zijn. Je maakt het pad aantrekkelijker om bij het einddoel te komen.
  • Analyse.
    Hebben de wijzigingen geleid tot het doel wat je gesteld hebt?
  • Optimalisatie
    Op basis van de analyse stel je dingen bij en probeer je het traject steeds beter te optimaliseren.

Wat kan je personaliseren?

In principe kan je alles op je website personaliseren. Tekst, plaatjes, layout, kleuren. Maar ook banners en url’s. Denk aan aanbiedingen van soortgelijke producten, die je al eens gekocht had op die website. Of als je op een internationale website komt en je gelijk doorverwezen wordt naar het Nederlandse gedeelte. Het laatste voorbeeld wordt ook wel geo-personalisatie genoemd. De mogelijkheden voor personalisatie zijn legio. Grofweg kan je personalisatie onder verdelen in drie vormen:

  • Persoonlijker maken
    Voor een groep bezoekers wordt de tekst, foto en kleurstelling aangepast. Als een bezoeker zoekt op “korte zwarte leren rok”, dan kan je een foto van een korte zwarte leren rok laten zien met een tekst over leren rokjes. Je kunt ook laten zien welke andere kleuren er beschikbaar zijn en welke andere rokjes je hebt in ander materiaal. Je weet maar nooit. Zo’n persoon kan je ook gelijk aanspreken als vrouw. Mannen kopen immers geen korte rokjes.
  • Personaliseren op harde criteria
    Hierbij baseer je je op de harde cijfers zoals device, url en locatie. Komt iemand uit de omgeving van Alphen aan den Rijn, dan toon je alle verkoopadressen in de buurt van Alphen aan den Rijn waar ze de zwarte rokjes verkopen.
  • Personaliseren op zachte criteria
    Dit is informatie die we achterhalen door vragen te stellen, te meten en profielgegevens op te slaan. Dit kan al zo simpel zijn als Chantal die een account heeft op jouw webshop en bij inloggen direct wordt verwelkomd met “Hallo Chantal, leuk dat je ons weer bezoekt. Bekijk snel onze aanbiedingen van jouw favoriete artikelen”

Hoe werkt dat personaliseren?

Hoe weet je website nu wie er op welk moment naar de website zit te kijken en welke content er dus getoond moet worden. Dat kan op een helemaal verschillende manieren. We pikken er een aantal bekenden uit en belichten die hieronder:
      • cookie
        Een cookie is een klein bestandje wat op jouw eigen computer wordt opgeslagen als je een bepaalde website bezoekt. Op dat cookie staan een paar gegevens van jou. Wat je bijvoorbeeld aangeklikt hebt. Hoe lang je op de site geweest bent, of je ingelogd was. Er kunnen heel veel verschillende dingen opgeslagen worden in een cookie. Als je de volgende keer weer op diezelfde website of op een andere website komt, dan wordt het cookie op jouw computer uitgelezen en afhankelijk van de informatie die opgeslagen stond, worden er bepaalde elementen op de website getoond, die je op dat moment aan het bezoeken bent.
      • url
        De website die je op dit moment bezoekt leest de parameters die ook in de url staan uit. Afhankelijk van de waarde van deze parameters (ook wel variabelen genoemd), wordt de er bepaalde content wel of niet getoond.
      • iplocatie
        Op basis van het ipadres van je computer weet de website, die je bezoekt, waar je ongeveer vandaan komt. Aan de hand van deze gegevens worden lokale aanbiedingen getoond of wordt de website in jouw taal geserveerd. Dit staat ook bekend als geo-personalisatie.
      • ingelogd
        Als je ingelogd bent op een website, dan heb je een account aangemaakt. Daar heb je een aantal gegevens ingevuld. Op basis van die gegevens kan een website bepaalde content wel of niet tonen. Zeker als je naast je inloggegevens ook nog een aantal vragen beantwoord hebt, zoals interesses, kan de website sterk personaliseren.
      • personalisatie software
        Er is speciale personalisatie software op de markt, waarmee op een website aan realtime personalisatie gedaan kan worden. Een website of webshop past zich dan realtime aan, aan (het gedrag van) de bezoeker. Van iedere bezoeker wordt realtime een profiel opgebouwd. Dit profiel bevat onder andere informatie over vanaf welke verkeersbron(nen) de bezoeker de webshop heeft bereikt, welke pagina’s hij bezocht, hoe vaak hij terugkeert en hoelang zijn bezoek duurt. Aan de hand van dit profiel van deze bezoeker past (een onderdeel van) de website of webshop zich aan.

Zijn er ook nadelen aan personaliseren?

Jazeker, hoewel het zeer aanlokkelijk klinkt om je website te personaliseren, is het niet geheel zonder risico. Het kan bij een bezoeker ook overkomen alsof je alles van hem weet en dat is voor diegene geen prettig gevoel. Onderstaand een aantal valkuilen, die je te allen tijde moet proberen te voorkomen:

  • Niets meten
    Als je van alles personaliseert, maar je kunt daarna niet kijken of het gewerkt heeft, dan is personaliseren nutteloos.
  • Overpersonaliseren
    Als een bezoeker het idee heeft dat je nog meer van hem of haar weet dan de persoon zelf, dan geeft dat gauw een negatieve indruk.
  • Stereotypering
    Niet iedere man houdt van voetbal en niet iedere vrouw houdt van roze of schoenen. Wees voorzichtig met stereotypering, bij een foute benaderingswijze is de bezoeker gelijk weg.
  • Niet optimaliseren
    Meten is één ding, maar daarna aanpassen en optimaliseren is een tweede. Als er niets gedaan wordt met de gegevens en er niet steeds wordt bijgesteld heeft het personaliseren geen nut.
  • Ook personaliseren voor Google.
    Je wilt dat Google de website met de algemene informatie indexeert en niet alleen de gepersonaliseerde informatie.

Conclusie: wel of niet personaliseren

Die vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Personaliseren heeft zeker een meerwaarde en mits goed uitgevoerd, heeft het een positief effect op de conversie, de klantenwaardering en de webbeleving. Zaak is wel dat er aandacht wordt gegeven aan de valkuilen. Voor grote websites en webshops is het zeker belangrijk om te personaliseren. Voor kleinere websites en webshops is het een afweging van nut, tijd en geld.


Alle blogs

checklijst-website-voor-tijdens-en-na-de-beurs

Checklijst website voor, tijdens en na een beurs


Als je binnenkort op een beurs staat met je bedrijf zijn er een aantal dingen waar je met je website op moet letten. Zowel voor, tijdens als na de beurs is het goed als je jouw website aanpast en zo inspeelt op de behoeften van de potentiële klanten. Hier krijg je een overzicht van de dingen waar j..Lees meer
Verlaag de bounce-rate van je website

Hoe verlaag je de bounce-rate van je website


Het bouncepercentage (bounce-rate) staat voor het percentage bezoekers op jouw website, dat maar 1 pagina van de website bekijkt en daarna gelijk weer wegklikt. Het bouncepercentage wordt ook wel weigeringspercentage genoemd. Wat zegt de bounce-rate nu? Is een hoge bounce-rate altijd slecht? En wat ..Lees meer
verhoog je conversie - wederkerigheid op je website

Wederkerigheid op je website toepassen


Wederkerigheid is een psychologisch fenomeen. Het komt neer op een heel simpel gegeven. Doe jij iets voor mij, dan voel ik mij verplicht om iets terug te geven. Geef je een rondje in de kroeg, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je ook meerdere drankjes terug krijgt. In het echte leven werkt dat zo,..Lees meer
10 veelgemaakte SEO fouten op een website

10 veelgemaakte SEO fouten op een website


We willen allemaal dat onze website hoog in de zoekresultaten komt. De tijd dat we een pagina hoog konden laten scoren, door een paar keer het keyword op een pagina neer zetten en de titel van de pagina de juiste naam te geven is voorbij. Nu moet het hele plaatje compleet zijn. De algoritmes van Goo..Lees meer
Online kansen met Kerst

Je website voor kerst optuigen – is jouw website klaar voor Kerst


Net als een kerstboom kan je ook je website voor Kerst optuigen. Wat zijn de mogelijkheden? Hoe creëer je een warme sfeer en nog belangrijker, hoe kan je munt slaan uit deze periode? Kerst biedt online kansen. Niets doen is geen optie. Lees het onderstaande artikel en doe inspiratie op. Wat kan ..Lees meer
do's & don'ts html links

Do’s en don’ts html links


Op iedere website staan een heleboel linkjes. Linkjes brengen je verder en dieper op een website. Wat kan je nu allemaal doen met een linkje. Hoe moet een link er uit zien. Hoe moet hij opgebouwd worden en welke soorten links zijn er? Laat zien dat het een link is Als je een linkje in een teks..Lees meer
Nederlanders op Social Media - de feiten

Nederlanders op Social Media – de feiten


Het gebruik van Social Media is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. Ook in Nederland maken we veelvuldig gebruik van de diverse sociale platvormen. Onderstaand een aantal feiten over het gebruik van Social Media in Nederland. Verdeling geslacht Mannen Vrouwen 56% ..Lees meer
predictive online marketing

Predictive online marketing


Het voorspellen van gedrag van bezoekers op jouw website wordt "predictive online marketing" genoemd. Door de waarschijnlijkheid van een bepaalde actie kan je met je website beter inspelen op de bezoeker. En zo de kans te vergroten om van een bezoeker een echte klant te maken. Of een bestaande klant..Lees meer
een website is nooit af

Een website is nooit af


Een veelgemaakte fout is dat ondernemers denken dat als de nieuwe website klaar is, er niets meer hoeft te gebeuren. Als de nieuwe website klaar is, is het niet klaar. Eigenlijk begint het werk dan pas! Je wilt bezoekers naar je website trekken. Je wilt de website steeds beter maken. Steeds aantrekk..Lees meer
5 dingen die je beter kunt vermijden op een website

5 dingen die je beter kunt vermijden op je website


We willen allemaal een website die goed bezocht word. Het is belangrijk dat de klant vindt wat hij zoekt. Waarvoor hij naar jouw website komt. Alle elementen van en op de website tezamen geven de bezoeker een bepaalde indruk. Om die indruk positief te laten zijn kan je een aantal dingen beter vermij..Lees meer
10 waardevolle wordpress plugins

10 waardevolle WordPress plugins


Wordpress plugins zijn een aanvulling op de standaard installatie van Wordpress. Ze voegen kleine stukjes functionaliteit toe, die het leven van iedere Wordpress-site eigenaar een stukje makkelijker maken. Onderstaand een aantal waardevolle Wordpress plugins, die je goed kunt gebruiken op menig webs..Lees meer
web safe fonts

Het belang van Web Safe Fonts op websites en in nieuwsbrieven


Typografie op websites en in nieuwsbrieven is hot. Een mooie strakke dunne letter of juist een robuuste krachtige letter kan het verschil maken tussen een boodschap die niet of juist wel aanspreekt. Het is daarom van belang om het juiste lettertype te kiezen. Maar kan je zo maar ieder lettertype geb..Lees meer
wel of geen disclaimer op je website

Wel of geen disclaimer op je website


Er is veel onduidelijkheid over disclaimers op een website. Zijn ze verplicht en wat moet er in staan? Wat is de waarde van een disclaimer? Zijn er alternatieven voor een disclaimer? Onderstaand proberen we wat licht in de duisternis te brengen. Wat is een disclaimer? Het begrip disclaimer stamt ..Lees meer
de laadtijd van je website verbeteren

Verbeteren laadsnelheid website


Er worden steeds meer eisen aan een website gesteld. De zoekmachine-optimalisatie is belangrijk.  Ook de laadsnelheid van een website is een relevant onderwerp. Google hecht steeds meer waarde aan een korte laadtijd. Websites met een lange laadtijd worden lager in de zoekresultaten getoond. Ook bez..Lees meer
je website beter beveiligen tegen hacken

Hoe kan je jouw website beter beveiligen tegen hacken


Je besteedt veel aandacht aan je website. Je hebt er veel tijd in gestopt om alles netjes te krijgen. Goede teksten geschreven die zowel bij de bezoekers als bij Google scoren. De afbeeldingen die je gebruikt hebt zijn allemaal geoptimaliseerd voor het web. En toen kwam er een hacker langs en die ve..Lees meer
5 tips om bezoekers langer op je website te houden

5 tips om bezoekers langer op je website te houden


Als je een bezoeker op je website krijgt, dan wil je dat hij niet gelijk weer weg gaat. Afhankelijk van wat je met jouw website wilt bereiken, wil je dat de bezoeker even flink rondkijkt. Als je Google Analytics of een ander statistiekprogramma gebruikt, kan je ook precies zien, wat de gemiddelde ti..Lees meer
tips om je website op te schonen

Tips om je website op te schonen


Eens in de zoveel tijd is het goed om je website op te schonen. En dan bedoelen we een grondige schoonmaak. Net zoals je in je huis eens per jaar echt goed schoonmaakt en in alle hoeken en kieren komt, zo is het ook goed om dat voor je website te doen. Daarna is de website weer helemaal actueel en u..Lees meer
Een optimaal out of the office bericht tijdens je vakantie

Checklist out-of-the-office mail tijdens je vakantie


Je hebt hard gewerkt en nu ga je genieten van een welverdiende vakantie. Snel even de out of office reply aanzetten en dan de koffers inpakken. Maar wacht. Kijk nog even kritisch naar het out of office bericht. Dit is de komende weken de enige vorm van communicatie met je klanten, collega's en event..Lees meer
afbeeldingen optimaliseren

Afbeeldingen optimaliseren: 5 SEO-tips


Afbeeldingen beslaan vaak een groot gedeelte van een website. Ze worden gebruikt om dingen te laten zien, uitleg te geven of sfeer te maken. Op zich is daar niets mis mee, maar SEO-technisch zijn afbeeldingen vaak het ondergeschoven kindje. Aan de tekst wordt veel aandacht besteed, maar aan de afbee..Lees meer
Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is

Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is


De mussen vallen van het dak want het is bloedjeheet buiten. Bedrijven werken met tropenroosters en de rest van jouw klanten zitten op het strand te bakken, terwijl ze lurken aan een drankje. De animo om op het internet te gaan is vrijwel nihil. Maar jouw business gaat door... Je wilt je klanten ber..Lees meer
10 handige wordpress plugins

10 handige WordPress plugins


Wordpress plugins maken het leven makkelijker. Het zijn kleine stukjes code, die een bepaalde functionaliteit toevoegen aan de website. Hoewel ze heel handig zijn, vertragen ze de website ook. Gebruik ze dus met mate. Kies de voor jou beste en handigste plugins uit en installeer ze gelijk.   ..Lees meer
Veranderingen in SEO - 5 belangrijke nieuwerwetse rankingfactoren

Veranderingen in SEO


Zoekmachine-optimalisatie is veranderd. Was het vroeger voldoende om de html code op orde te hebben en heel veel backlinks te hebben, worden er vandaag de dag andere eisen gesteld aan het verkrijgen van een hoge positie in de zoekmachine. Hieronder een aantal nieuwerwetse en zwaarwegende ranking..Lees meer
online verleiden

De kunst van het online verleiden – 3 conversietips


We leven in een tijd waarin de consument zich steeds bewuster gaat opstellen. Ze trappen niet zo maar meer in de marketing-vallen die we voor ze opgezet hebben. Door toenemende internetcriminaliteit en consumentenprogramma's op tv gaan de consumenten terughoudender reageren. Ze stellen zich achterdo..Lees meer
hoe zet je de klant centraal op de website

Hoe zet je de klant centraal op je website


We zien het op veel websites. Er zijn mooie technieken gebruikt. Alles beweegt en verandert van kleur als je er met de muis overheen gaat. Het ontwerp spat van het scherm af en ziet er supergelikt uit. Uitschuivende panelen en nog veel meer van al dat moois. Visueel is het allemaal zeer aantrekkelij..Lees meer
10 essentiele wordpress plugins

10 essentiële WordPress plugins


Wordpress websites hebben vaak iets extra's nodig. Een kleine functionaliteit, die niet standaard in Wordpress voorhanden is. Daar zijn plugins voor bedoeld. Ze voegen iets toe aan de basis van Wordpress. Vaak superhandig en weinig kb, waardoor de snelheid van de website behouden blijft. Onderstaand..Lees meer
Hoe maak je een website toegankelijker voor ouderen

Hoe maak je websites toegankelijker voor ouderen


In de toekomst zijn ze de grootste doelgroep, ouderen. Oud wil overigens helemaal niet zeggen dat ze niet met computers om kunnen gaan of dom zijn. Er bestaan grote verschillen in deze oudere doelgroep. Je hebt de generatie die de technologie-trein gemist hebben. Maar dat wil niet automatisch zeggen..Lees meer
online vertrouwen

10 tips om online vertrouwen uit te stralen


Vandaag de dag zijn er veel malafide websites op het internet te vinden. En de consument wordt zich daar steeds beter van bewust. Het is dus zaak om direct het vertrouwen van de bezoeker te winnen bij een bezoek aan jouw website. Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van een website b..Lees meer
veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop

Veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop


Je hebt producten die je aan de man wilt brengen. De manier hiervoor is een webshop beginnen. Even fröbelen op internet en het hele land kan jouw online winkel bezoeken. Tsjing tsjing, cashen maar. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar is het wel zo makkelijk? Onderstaand een aantal veelgemaakte fo..Lees meer
wel of geen zoekfunctie op je website

Wel of geen zoekfunctie op je website


Als je bezoekers op je website krijgt, wil je dat ze daar uitkomen, waar jij wil. Lees ook onze blog Routing van je website. Om je bezoekers zo veel mogelijk van dienst te zijn, kan je een zoekfunctie aan je website toevoegen. Hiermee kunnen ze een zoekterm of zoektermen intikken en als het goed is ..Lees meer
je website personaliseren

Je website personaliseren


Als bezoekers op jouw website komen zien ze allemaal hetzelfde. Dezelfde tekst, dezelfde plaatjes, dezelfde layout. Met personalisatie van je website zorg je er voor dat een bepaalde groep bezoekers een gedeelte van de website anders zien. Ze zien andere informatie, andere producten of andere banner..Lees meer
routing van je website

Routing van je website


Vergelijk je website eens met een supermarkt. Als je een supermarkt binnen komt wordt je als het ware gedwongen om een bepaalde route te lopen. De stellages met producten en de pijlen op de grond staan zo opgesteld dat je eigenlijk wel naar links, rechts of rechtdoor moet lopen. Dat doen ze natuurli..Lees meer
woman-images

Mag je zo maar foto’s van het internet gebruiken?


Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden. Op jouw website heb je dus ook plaatjes nodig. Het eerste gedeelte wat een bezoeker op de website ziet is het gedeelte boven de vouw. Dat is het gedeelte van de website die gelijk zichtbaar is, tot de onderrand van het computerscherm. Op die beperkte r..Lees meer
hoger in google

Hoger in Google, 10 effectieve tips voor een toppositie in Google


Als de website klaar is, zijn we er nog niet. We willen ook dat onze website goed gevonden kan worden en  hoog in Google scoort. Hieronder 10 tips om hoger in Google te scoren. Ze hebben direct effect op de positie in de zoekresultaten. Wacht niet langer, maar pak de punten beet. Stuk voor stuk. ..Lees meer
interne links

Interne links – waarom zijn ze zo belangrijk?


Interne links zijn linkjes op een website die verwijzen naar hetzelfde domein. Als je dus klikt op een interne link, ga je niet naar een andere website toe. Je gaat naar een andere pagina van de huidige website. Er zijn verschillende soorten interne links. Welke interne links zijn er? Eigenlijk ..Lees meer
in 10 stappen een effectief LinkedIn profiel

In 10 stappen een effectief LinkedIn profiel


De tijd dat je een nieuwe baan vindt door een c.v. te sturen of een opdracht binnen haalt door je bedrijf voor te stellen via de fax is al lang achter ons. Tegenwoordig vind je nieuw werk of nieuwe opdrachten onder andere via je LinkedIn profiel. Eigenlijk is jouw profiel je visitekaartje, je on..Lees meer
google verplicht websites beveiligde verbinding

Google verplicht websites beveiligde verbinding


Sinds begin 2017 stelt Google het verplicht dat websites, waarbij gegevens via het internet worden verstuurd, een beveiligde verbinding hebben. Ja, dus ook voor websites met een simpel contactformulier. Wat is een beveiligde verbinding? Jouw website begint nu met http. Bijvoorbeeld http://www.be..Lees meer
Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.

Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.


Een standaard website gaat tegenwoordig ongeveer drie jaar mee. Daarna is hij al weer verouderd. Dan is de techniek achterhaald en zijn er nieuwere en vaak ook veiligere mogelijkheden. Dat wil niet zeggen dat je iedere drie jaar aan een nieuwe website moet, zeker niet als je een tijdloos design hebt..Lees meer
de header van je facebook pagina aanpassen

De header van je Facebook pagina aanpassen?


pas jij de header van jouw zakelijke Facebook pagina wel eens aan? Of gebruik je nog steeds dezelfde die er al stond vanaf het begin? Dat is echt een gemiste kans. Lees hieronder waarom het goed is om je Facebook header regelmatig aan te passen. Straal de juiste sfeer uit Door de Facebook header..Lees meer
de kracht van referenties

De kracht van referenties


Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van jouw website bevorderen. Je wilt absoluut dat jouw website geloofwaardig over komt. Je wilt dat de bezoeker iets doet. Dat er informatie gelezen wordt, een product gekocht wordt of contact met je wordt opgenomen. Daarom is het belangrijk d..Lees meer
wat is jouw openingszin

Wat is jouw openingszin?


Daar zit ze dan, recht tegenover je. Ze schudt haar haar los en kijkt je onderzoekend aan. Hoe ga je haar vertrouwen winnen? Je moet nu een goede openingszin hebben, anders kan je het wel vergeten. Ze is naar je toe gekomen met een duidelijke verwachting. Ze wil iets van je en je hebt maar één..Lees meer
meer of minder op de homepage

Meer of minder op de homepage?


Je bent een bedrijf gestart en natuurlijk hoort daar ook een website bij. Maar wat zet je nu op de homepage? Je kunt zo veel, je hebt zo veel te bieden. En daarom wil je eigenlijk alles wat je aanbiedt op de homepage zetten. Des te meer des te beter.... maar is dat wel zo? Wat wil de bezoeker op mi..Lees meer
LinkedIn

Deze fouten in je LinkedIn profiel heb jij niet gemaakt, toch..?


Tegenwoordig is LinkedIn vaak de eerste indruk die een werkgever of zakenpartner van je krijgt. Het is dus belangrijk dat je een goede indruk maakt en de basis op LinkedIn in ieder geval goed staat. Hieronder een aantal veelgemaakte fouten, die je eenvoudig kunt voorkomen.   Gebruik een ..Lees meer
5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google

5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google


Iedereen wil met zijn website hoog in de zoekresultaten van Google komen. Google kijkt naar de tekst op de website en beoordeelt deze. Het is dus zaak om de tekst op orde te hebben. Onderstaand vijf tips die de leesbaarheid van de website sterk verbeteren. 1. Schrijf niet voor Google Het is verl..Lees meer