FOMO voor jouw website

We presenteren FOMO. Het nieuwe middel voor jouw website! Het toevoegen van FOMO is niet moeilijk, kan ieder moment van de dag en geeft zichtbare resultaten. Veel websites gingen je al voor. Wetenschappers zijn het er over eens. FOMO beïnvloed significant de resultaten. Maar wacht, er is meer. Als je nu FOMO gaat gebruiken wordt je website aantrekkelijker. Je krijgt nieuwe inzichten en je kan experimenteren welke FOMO het beste werkt. Of doe eens gek en gebruik meerdere FOMO’s tegelijk. FOMO is nu online beschikbaar. Lees deze blog en je krijgt FOMO gratis.

FOMO

FOMO staat voor Fear Of Missing Out. Het is een psychologisch fenomeen en staat voor de angst om iets te missen, er niet bij te horen. Het is een marketing term  die inspeelt op de psyche van de mens. Het is gericht op de bezoeker om hem sneller te laten reageren. Het creëert urgentie. De bezoeker wordt getriggerd om snel te handelen, anders missen ze de boot. In deze blog laten we je zien hoe FOMO de conversie en verkoop kan vergroten.

De oorzaak van FOMO ligt waarschijnlijk bij het ervaren van spijt. Spijt is een negatief gevoel en wordt soms ook wel bestempeld als de vervelendste negatieve emotie. Had je dat product toch maar besteld of had je toch maar meegedaan aan die actie.

FOMO is niet nieuw, het bestond al voor het internettijdperk. In reclames op TV en in kranten en tijdschriften stond het bol van de FOMO reclames. Op websites, in webshops en in e-mailmarketing is het doorontwikkeld tot technieken die menig consument tot actie dwingt.

Een aantal situaties die FOMO op een website creëren:

  1. schaarste
  2. urgentie
  3. exclusiviteit

1. Schaarste

Het creëren van schaarste is een krachtig beïnvloedingswapen om de twijfelende bezoeker op je website over de streep te trekken. Als een product zeldzaam is of zeldzaam wordt, dan wordt het in de beleving van de bezoeker meer waard. Door de schaarste van je product of dienst te benadrukken, heb je de aandacht en kan je inspelen op de angst van het verlies.

Sociale validatie versterkt schaarste

Sociale validatie maakt de druk tot een aankoop nog hoger, doordat anderen aangeven het product te waarderen. ‘Momenteel kijken er 6 mensen naar dit hotel’ en ‘Anderen bekeken ook..’ maakt het product een stuk aantrekkelijker dan wanneer dit niet aangegeven wordt.

Klantbeoordelingen, maar ook sociale shares, likes en comments zijn hierbij erg van belang. Van nature willen mensen erbij horen en kijken wij eerst naar wat de anderen om ons heen doen. De limieten aan producten zijn een sterke trigger op zich, maar wanneer er veel sociale belangstelling is, maakt het een overweldigende combinatie. Als een bericht over een nieuw mode-item 3000 likes, 200 delers en reacties met ‘ik moet dit hebben’ heeft, zorgt dit voor een hoge mate van sociale validatie en schaarste. Op die manier hoeven wij niet meer na te denken over de aankoop, omdat deze beslissing allang voor ons genomen is.

Uit de voorbeelden blijkt dat met het integreren van een paar simpele zinnen van schaarste, sociale validatie of urgentie bezoekers eerder getriggered worden tot een aankoop. Naast deze punten kan je ook al heel veel doen met alleen woorden. Tijd gerelateerde termen zoals ‘Op=Op’, ‘Nu’, ‘Direct’, ‘Snel’, ‘Nog maar’, ‘Tijdelijk verkrijgbaar’, en verliestaal zoals: ‘Mis niet’, ‘Laatste kans’ en ‘Nooit meer’ zorgen voor meer conversie door urgentie. .

Schaarste in voorraad, tijd, een aanbieding, unieke producten, belangrijke data (voor kerst bijvoorbeeld) en beschikbaarheid zijn allemaal urgente redenen voor de bezoeker om eerder tot actie over te gaan. Het inzetten van urgentie in combinatie met sociale validatie kan zelfs de meest besluiteloze bezoekers omtoveren in snelle beslissers. Snelle beslissers tot het doen van een aankoop in jouw webshop!

Daarnaast is ons brein cognitief beperkt en kan dus alleen letten op de tijd of op hoe belangrijk een taak is en wat die oplevert. (Kunstmatige) tijdsdruk kan op die manier leiden tot sub-optimale keuzes, omdat we eerst urgente taken afronden terwijl we misschien zouden moeten werken aan belangrijkere taken.

Een aantal elementen die FOMO op een website creëren:

  • een afteller
  • een dagaanbieding
  • een kortingsactie
  • voorraadindicatie
  • reviews
  • sociale validatie, likes, shares, comments
FOMO-voor-jouw-website

2. Urgentie

Urgentie heeft een sterkte overlap met schaarste. Er is snelheid geboden om te handelen. De klant moet nu reageren anders missen ze het aanbod. Urgentie wordt vaak ingezet op websites.

Urgentie werkt niet alleen met het verwerken van schaarste. Het werkt perfect voor last-minute cadeaukopers. Benadruk je snelle levering zodat de behoefte van de klant zo snel mogelijk vervuld wordt. Vandaag voor 15:00 uur gekocht, vanavond al geleverd. Hedendaagse consumenten hebben geen geduld meer en willen gelijk over het product kunnen beschikken. Dat wordt ook wel de ‘need voor instant gratification’ genoemd. De wens om op zeer korte termijn plezier te beleven aan een aankoop. Mensen willen meteen beloond worden en zijn hiervoor bereid meer te betalen. Op jouw website kan je hier dus slim op inspelen en er je voordeel mee doen.

Kortlopende acties spelen ook in op urgentie. Denk aan acties als ‘De eerste 100 bezoekers ontvangen een cadeau’, ‘U betaald alleen vandaag geen BTW’, ‘Gratis verzending’  of ‘happy hour van 19:00 tot 20:00’. De urgentie ontstaat om er snel bij te zijn of op het juiste tijdstip, anders mis je het cadeau of het koopje.

3. Exclusiviteit

Naarmate producten of diensten tijdelijk of moeilijker te verkrijgen zijn lijken ze waardevoller. Sommige websites hebben alleen specifieke aanbiedingen voor leden. Bij de lancering van de site hanteren ze vaak het principe dat je alleen toegang kan krijgen als je door iemand anders wordt uitgenodigd. Naarmate de tijd vordert, worden deze sites voor iedereen toegankelijk. Door alleen een homepage te tonen met een inlogcode maken ze het exclusief. Het exclusiviteitsbeginsel wordt hier slim toegepast om je over de streep te trekken en je aan te melden.

Het hoeft niet alleen om het aanmaken van een account te gaan. Exclusieve aanbiedingen kunnen ook beloofd worden bij het aanmelden voor een nieuwsbrief, het downloaden van een whitepaper, het tippen van een vriend of het aanmelden voor een webinar met een beperkt aantal beschikbare plaatsen.

Ook hier zijn er een aantal woorden die enorm kunnen triggeren. Denk aan een ‘exclusieve collectie’, ‘de beste selectie’ of ‘limited edition’.

Likes en tweets een indicatie geven van de populariteit van een product. Op sommige websites kan je een item aan de favorieten toevoegen. Onder het artikel zie je dan hoeveel mensen dit product als favoriet hebben. Deze statistieken zorgen zeker in het geval van exclusieve producten ook voor druk om snel te handelen.

Veelgemaakte fouten bij FOMO

Onjuiste woordkeuze

Let op de juiste woordkeuze bij het product of de dienst. Woorden als ‘nieuw’, ‘weer op voorraad’ of ‘voor jou geselecteerd’ triggeren weliswaar de attentiewaarde, maar zetten niet per definitie aan tot actie of aankoop. Als je gebruik wilt maken van het FOMO effect, kan je veel beter de nadruk leggen op wat je mist. Woorden als ‘dit is wat je gemist hebt’ of ‘in de tussentijd veranderd’ zijn veel beter en zetten eerder aan tot actie.

Voorkom afleiding

Iedere vorm van afleiding kan funest zijn voor het niet voltooien van een actie. Het vermogen van mensen om keuzes te maken en hun aandacht te focussen is beperkt. Zorg daarom voor zo veel mogelijk focus en zo min mogelijk afleiding. Geen knallende buttons, plaatjes van mensen of artikelen, onnodige sidebars of banners. Des te meer afleiding, des te kleiner de kans tot conversie. Geef de bezoeker maximaal twee tot drie keuzes.

Conclusie

FOMO staat voor Fear Of Missing Out. Het is een marketing term die inspeelt op de psyche van de mens. Het is gericht op het sneller laten reageren van de website-bezoeker door de angst om iets missen, er niet bij te horen. Spijt ligt aan deze angst ten grondslag. Situaties die FOMO op een website creëren zijn schaarste, urgentie en exclusiviteit. Bij schaarste wordt ingespeeld op een beperkte of binnenkort beperkte verkrijgbaarheid. Bij urgentie wordt ingespeeld op een beperkte tijd waarin iets verkrijgbaar is. Bij exclusiviteit wordt ingespeeld op beperkte beschikbaarheid al dan niet voor een beperkte groep mensen. Voorkom een foute woordkeuze of afleiding  van het FOMO effect dat je voor ogen hebt.


Alle blogs

alles over icoontjes op je website

Icoontjes gebruiken op je website


Op bijna iedere website staan icoontjes. In deze blog geven we antwoord op een aantal vragen over icoontjes. Waarom zijn ze zo handig? We geven aan waar je icoontjes voor kunt gebruiken. Wat de voordelen van icoontjes op een website zijn en we laten een aantal voorbeelden zien. Waarom zij..Lees meer
Hoe belangrijk is een hoge positie in Google

Hoe belangrijk is een hoge positie in Google?


In deze blog leggen we uit waarom het van belang is om een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten van de zoekmachine Google te krijgen. We leggen uit wat afkortingen als SERP en CTR betekenen en wat ze met de positie in Google te maken hebben. De feiten 98% van de internetgebruikers ..Lees meer
Hoe zien kleurenblinden een website

Hoe zien kleurenblinden een website?


Een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking is in meer- of mindere mate kleurenblind. Zij hebben moeite met het onderscheiden van kleuren op een website. Daardoor kunnen ze de website veel moeilijker bedienen. Ook doen ze er langer over om de gewenste informatie te vinden. Soms kunnen ze infor..Lees meer
3 handige Gutenberg plugins

3 handige Gutenberg plugins


Met de komst van Gutenberg in Wordpress was de editor ineens veranderd in een blokkendoos. Met Gutenberg kunnen er eenvoudig kolommen toegevoegd worden. Alles is responsive, dus de gebruiker hoeft zich daar geen zorgen over te maken. Ook andere blokken werden toegevoegd, zoals simpele blokken voor a..Lees meer
Foto's van mensen effectief gebruiken op je website

Foto’s van mensen effectief gebruiken op je website


Foto's van mensen kunnen effectief gebruikt worden op je website. Soms geven ze net die extra lading, die je nodig hebt om het beoogde doel te bereiken. Ze zijn daarom hartstikke handig om iets te benadrukken, om een bepaald gevoel uit te stralen, om een resultaat te laten zien. In deze blog een aan..Lees meer
verleid klanten tot een extra aankoop in je webshop

Hoe kan je klanten meer laten bestellen in je webshop


Je wilt het liefst dat bezoekers van jouw webshop iets kopen. Als ze al een artikel in het winkelmandje gedaan hebben, dan wil je dat ze nog meer kopen. Daar gaat deze blog over. Er zijn een aantal trucjes waarmee je de kans op een extra aankoop vergroot. Onderstaand een aantal mogelijkheden die apa..Lees meer
zo haal je het maximale uit de footer van je website

Zo haal je het maximale uit de footer van je website


Aan de onderkant (footer) van een website wordt vaak minder aandacht besteedt. Het is een ondergewaardeerd gedeelte, die vaak vergeten wordt. En dat terwijl het juist zo veel mogelijkheden biedt. Hoe maak je de footer van jouw website aantrekkelijk en hoe haal je er het maximale uit. Wat zijn de kan..Lees meer
Don'ts op een website - deze dingen moet je vermijden

Don’ts op een website – deze dingen moet je vermijden


Op websites kun je veel dingen goed fout doen. Voorkom de foute dingen, zodat je de bezoeker een optimale ervaring krijgt en je duidelijk laat zien wat jouw website te bieden heeft. Deze dingen moet je vermijden: Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken Een bezoeker vertrouwt er op dat de ..Lees meer
FOMO-voor-jouw-website

FOMO voor jouw website


We presenteren FOMO. Het nieuwe middel voor jouw website! Het toevoegen van FOMO is niet moeilijk, kan ieder moment van de dag en geeft zichtbare resultaten. Veel websites gingen je al voor. Wetenschappers zijn het er over eens. FOMO beïnvloed significant de resultaten. Maar wacht, er is meer. Als ..Lees meer
Hoe maak je jouw website klantgerichter

Hoe maak je jouw website klantgerichter?


Mensen die op jouw website komen hebben op jouw link in de zoekresultaten geklikt. Ze verwachten bepaalde informatie op jouw website te zien of te lezen. Aan jou de taak om je bezoekers snel bij de juiste informatie te brengen. Maar hoe kan je dat nu het beste doen? Hoe zorg je er voor dat jouw bezo..Lees meer
een optimaal logo op je website

Een optimaal logo op je website


Een logo is onmisbaar op een website. Bezoekers herkennen je bedrijf er aan. Maar waar plaats je het logo op je website? Welke nieuwe eisen worden er aan een logo gesteld? Waar moet je op letten bij een logo. En wat moet je absoluut niet doen? Lees deze blog en je weet het allemaal. Nieuwe eisen ..Lees meer
10 praktische wordpress plugins

10 praktische WordPress plugins


Wordpress op zich is fijn om te gebruiken. Met de basis kan je al een heel behoorlijke website maken. Ook als je niet bekend bent met html en coderen. Wordpress plugins geven net dat beetje extra. Ze voegen een stukje functionaliteit aan de website toe. Ze zijn handig en onmisbaar. Ze zijn mede de r..Lees meer
checklijst-website-voor-tijdens-en-na-de-beurs

Checklijst website voor, tijdens en na een beurs


Als je binnenkort op een beurs staat met je bedrijf zijn er een aantal dingen waar je met je website op moet letten. Zowel voor, tijdens als na de beurs is het goed als je jouw website aanpast en zo inspeelt op de behoeften van de potentiële klanten. Hier krijg je een overzicht van de dingen waar j..Lees meer
Verlaag de bounce-rate van je website

Hoe verlaag je de bounce-rate van je website


Het bouncepercentage (bounce-rate) staat voor het percentage bezoekers op jouw website, dat maar 1 pagina van de website bekijkt en daarna gelijk weer wegklikt. Het bouncepercentage wordt ook wel weigeringspercentage genoemd. Wat zegt de bounce-rate nu? Is een hoge bounce-rate altijd slecht? En wat ..Lees meer
verhoog je conversie - wederkerigheid op je website

Wederkerigheid op je website toepassen


Wederkerigheid is een psychologisch fenomeen. Het komt neer op een heel simpel gegeven. Doe jij iets voor mij, dan voel ik mij verplicht om iets terug te geven. Geef je een rondje in de kroeg, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je ook meerdere drankjes terug krijgt. In het echte leven werkt dat zo,..Lees meer
10 veelgemaakte SEO fouten op een website

10 veelgemaakte SEO fouten op een website


We willen allemaal dat onze website hoog in de zoekresultaten komt. De tijd dat we een pagina hoog konden laten scoren, door een paar keer het keyword op een pagina neer zetten en de titel van de pagina de juiste naam te geven is voorbij. Nu moet het hele plaatje compleet zijn. De algoritmes van Goo..Lees meer
Online kansen met Kerst

Je website voor kerst optuigen – is jouw website klaar voor Kerst


Net als een kerstboom kan je ook je website voor Kerst optuigen. Wat zijn de mogelijkheden? Hoe creëer je een warme sfeer en nog belangrijker, hoe kan je munt slaan uit deze periode? Kerst biedt online kansen. Niets doen is geen optie. Lees het onderstaande artikel en doe inspiratie op. Wat kan ..Lees meer
do's & don'ts html links

Do’s en don’ts html links


Op iedere website staan een heleboel linkjes. Linkjes brengen je verder en dieper op een website. Wat kan je nu allemaal doen met een linkje. Hoe moet een link er uit zien. Hoe moet hij opgebouwd worden en welke soorten links zijn er? Laat zien dat het een link is Als je een linkje in een teks..Lees meer
Nederlanders op Social Media - de feiten

Nederlanders op Social Media – de feiten


Het gebruik van Social Media is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. Ook in Nederland maken we veelvuldig gebruik van de diverse sociale platvormen. Onderstaand een aantal feiten over het gebruik van Social Media in Nederland. Verdeling geslacht Mannen Vrouwen 56% ..Lees meer
predictive online marketing

Predictive online marketing


Het voorspellen van gedrag van bezoekers op jouw website wordt "predictive online marketing" genoemd. Door de waarschijnlijkheid van een bepaalde actie kan je met je website beter inspelen op de bezoeker. En zo de kans te vergroten om van een bezoeker een echte klant te maken. Of een bestaande klant..Lees meer
een website is nooit af

Een website is nooit af


Een veelgemaakte fout is dat ondernemers denken dat als de nieuwe website klaar is, er niets meer hoeft te gebeuren. Als de nieuwe website klaar is, is het niet klaar. Eigenlijk begint het werk dan pas! Je wilt bezoekers naar je website trekken. Je wilt de website steeds beter maken. Steeds aantrekk..Lees meer
5 dingen die je beter kunt vermijden op een website

5 dingen die je beter kunt vermijden op je website


We willen allemaal een website die goed bezocht word. Het is belangrijk dat de klant vindt wat hij zoekt. Waarvoor hij naar jouw website komt. Alle elementen van en op de website tezamen geven de bezoeker een bepaalde indruk. Om die indruk positief te laten zijn kan je een aantal dingen beter vermij..Lees meer
10 waardevolle wordpress plugins

10 waardevolle WordPress plugins


Wordpress plugins zijn een aanvulling op de standaard installatie van Wordpress. Ze voegen kleine stukjes functionaliteit toe, die het leven van iedere Wordpress-site eigenaar een stukje makkelijker maken. Onderstaand een aantal waardevolle Wordpress plugins, die je goed kunt gebruiken op menig webs..Lees meer
web safe fonts

Het belang van Web Safe Fonts op websites en in nieuwsbrieven


Typografie op websites en in nieuwsbrieven is hot. Een mooie strakke dunne letter of juist een robuuste krachtige letter kan het verschil maken tussen een boodschap die niet of juist wel aanspreekt. Het is daarom van belang om het juiste lettertype te kiezen. Maar kan je zo maar ieder lettertype geb..Lees meer
wel of geen disclaimer op je website

Wel of geen disclaimer op je website


Er is veel onduidelijkheid over disclaimers op een website. Zijn ze verplicht en wat moet er in staan? Wat is de waarde van een disclaimer? Zijn er alternatieven voor een disclaimer? Onderstaand proberen we wat licht in de duisternis te brengen. Wat is een disclaimer? Het begrip disclaimer stamt ..Lees meer
de laadtijd van je website verbeteren

Verbeteren laadsnelheid website


Er worden steeds meer eisen aan een website gesteld. De zoekmachine-optimalisatie is belangrijk.  Ook de laadsnelheid van een website is een relevant onderwerp. Google hecht steeds meer waarde aan een korte laadtijd. Websites met een lange laadtijd worden lager in de zoekresultaten getoond. Ook bez..Lees meer
je website beter beveiligen tegen hacken

Hoe kan je jouw website beter beveiligen tegen hacken


Je besteedt veel aandacht aan je website. Je hebt er veel tijd in gestopt om alles netjes te krijgen. Goede teksten geschreven die zowel bij de bezoekers als bij Google scoren. De afbeeldingen die je gebruikt hebt zijn allemaal geoptimaliseerd voor het web. En toen kwam er een hacker langs en die ve..Lees meer
5 tips om bezoekers langer op je website te houden

5 tips om bezoekers langer op je website te houden


Als je een bezoeker op je website krijgt, dan wil je dat hij niet gelijk weer weg gaat. Afhankelijk van wat je met jouw website wilt bereiken, wil je dat de bezoeker even flink rondkijkt. Als je Google Analytics of een ander statistiekprogramma gebruikt, kan je ook precies zien, wat de gemiddelde ti..Lees meer
tips om je website op te schonen

Tips om je website op te schonen


Eens in de zoveel tijd is het goed om je website op te schonen. En dan bedoelen we een grondige schoonmaak. Net zoals je in je huis eens per jaar echt goed schoonmaakt en in alle hoeken en kieren komt, zo is het ook goed om dat voor je website te doen. Daarna is de website weer helemaal actueel en u..Lees meer
Een optimaal out of the office bericht tijdens je vakantie

Checklist out-of-the-office mail tijdens je vakantie


Je hebt hard gewerkt en nu ga je genieten van een welverdiende vakantie. Snel even de out of office reply aanzetten en dan de koffers inpakken. Maar wacht. Kijk nog even kritisch naar het out of office bericht. Dit is de komende weken de enige vorm van communicatie met je klanten, collega's en event..Lees meer
afbeeldingen optimaliseren

Afbeeldingen optimaliseren: 5 SEO-tips


Afbeeldingen beslaan vaak een groot gedeelte van een website. Ze worden gebruikt om dingen te laten zien, uitleg te geven of sfeer te maken. Op zich is daar niets mis mee, maar SEO-technisch zijn afbeeldingen vaak het ondergeschoven kindje. Aan de tekst wordt veel aandacht besteed, maar aan de afbee..Lees meer
Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is

Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is


De mussen vallen van het dak want het is bloedjeheet buiten. Bedrijven werken met tropenroosters en de rest van jouw klanten zitten op het strand te bakken, terwijl ze lurken aan een drankje. De animo om op het internet te gaan is vrijwel nihil. Maar jouw business gaat door... Je wilt je klanten ber..Lees meer
10 handige wordpress plugins

10 handige WordPress plugins


Wordpress plugins maken het leven makkelijker. Het zijn kleine stukjes code, die een bepaalde functionaliteit toevoegen aan de website. Hoewel ze heel handig zijn, vertragen ze de website ook. Gebruik ze dus met mate. Kies de voor jou beste en handigste plugins uit en installeer ze gelijk.   ..Lees meer
Veranderingen in SEO - 5 belangrijke nieuwerwetse rankingfactoren

Veranderingen in SEO


Zoekmachine-optimalisatie is veranderd. Was het vroeger voldoende om de html code op orde te hebben en heel veel backlinks te hebben, worden er vandaag de dag andere eisen gesteld aan het verkrijgen van een hoge positie in de zoekmachine. Hieronder een aantal nieuwerwetse en zwaarwegende ranking..Lees meer
online verleiden

De kunst van het online verleiden – 3 conversietips


We leven in een tijd waarin de consument zich steeds bewuster gaat opstellen. Ze trappen niet zo maar meer in de marketing-vallen die we voor ze opgezet hebben. Door toenemende internetcriminaliteit en consumentenprogramma's op tv gaan de consumenten terughoudender reageren. Ze stellen zich achterdo..Lees meer
hoe zet je de klant centraal op de website

Hoe zet je de klant centraal op je website


We zien het op veel websites. Er zijn mooie technieken gebruikt. Alles beweegt en verandert van kleur als je er met de muis overheen gaat. Het ontwerp spat van het scherm af en ziet er supergelikt uit. Uitschuivende panelen en nog veel meer van al dat moois. Visueel is het allemaal zeer aantrekkelij..Lees meer
10 essentiele wordpress plugins

10 essentiële WordPress plugins


Wordpress websites hebben vaak iets extra's nodig. Een kleine functionaliteit, die niet standaard in Wordpress voorhanden is. Daar zijn plugins voor bedoeld. Ze voegen iets toe aan de basis van Wordpress. Vaak superhandig en weinig kb, waardoor de snelheid van de website behouden blijft. Onderstaand..Lees meer
Hoe maak je een website toegankelijker voor ouderen

Hoe maak je websites toegankelijker voor ouderen


In de toekomst zijn ze de grootste doelgroep, ouderen. Oud wil overigens helemaal niet zeggen dat ze niet met computers om kunnen gaan of dom zijn. Er bestaan grote verschillen in deze oudere doelgroep. Je hebt de generatie die de technologie-trein gemist hebben. Maar dat wil niet automatisch zeggen..Lees meer
online vertrouwen

10 tips om online vertrouwen uit te stralen


Vandaag de dag zijn er veel malafide websites op het internet te vinden. En de consument wordt zich daar steeds beter van bewust. Het is dus zaak om direct het vertrouwen van de bezoeker te winnen bij een bezoek aan jouw website. Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van een website b..Lees meer
veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop

Veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop


Je hebt producten die je aan de man wilt brengen. De manier hiervoor is een webshop beginnen. Even fröbelen op internet en het hele land kan jouw online winkel bezoeken. Tsjing tsjing, cashen maar. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar is het wel zo makkelijk? Onderstaand een aantal veelgemaakte fo..Lees meer
wel of geen zoekfunctie op je website

Wel of geen zoekfunctie op je website


Als je bezoekers op je website krijgt, wil je dat ze daar uitkomen, waar jij wil. Lees ook onze blog Routing van je website. Om je bezoekers zo veel mogelijk van dienst te zijn, kan je een zoekfunctie aan je website toevoegen. Hiermee kunnen ze een zoekterm of zoektermen intikken en als het goed is ..Lees meer
je website personaliseren

Je website personaliseren


Als bezoekers op jouw website komen zien ze allemaal hetzelfde. Dezelfde tekst, dezelfde plaatjes, dezelfde layout. Met personalisatie van je website zorg je er voor dat een bepaalde groep bezoekers een gedeelte van de website anders zien. Ze zien andere informatie, andere producten of andere banner..Lees meer
routing van je website

Routing van je website


Vergelijk je website eens met een supermarkt. Als je een supermarkt binnen komt wordt je als het ware gedwongen om een bepaalde route te lopen. De stellages met producten en de pijlen op de grond staan zo opgesteld dat je eigenlijk wel naar links, rechts of rechtdoor moet lopen. Dat doen ze natuurli..Lees meer
woman-images

Mag je zo maar foto’s van het internet gebruiken?


Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden. Op jouw website heb je dus ook plaatjes nodig. Het eerste gedeelte wat een bezoeker op de website ziet is het gedeelte boven de vouw. Dat is het gedeelte van de website die gelijk zichtbaar is, tot de onderrand van het computerscherm. Op die beperkte r..Lees meer
hoger in google

Hoger in Google, 10 effectieve tips voor een toppositie in Google


Als de website klaar is, zijn we er nog niet. We willen ook dat onze website goed gevonden kan worden en  hoog in Google scoort. Hieronder 10 tips om hoger in Google te scoren. Ze hebben direct effect op de positie in de zoekresultaten. Wacht niet langer, maar pak de punten beet. Stuk voor stuk. ..Lees meer
interne links

Interne links – waarom zijn ze zo belangrijk?


Interne links zijn linkjes op een website die verwijzen naar hetzelfde domein. Als je dus klikt op een interne link, ga je niet naar een andere website toe. Je gaat naar een andere pagina van de huidige website. Er zijn verschillende soorten interne links. Welke interne links zijn er? Eigenlijk ..Lees meer
in 10 stappen een effectief LinkedIn profiel

In 10 stappen een effectief LinkedIn profiel


De tijd dat je een nieuwe baan vindt door een c.v. te sturen of een opdracht binnen haalt door je bedrijf voor te stellen via de fax is al lang achter ons. Tegenwoordig vind je nieuw werk of nieuwe opdrachten onder andere via je LinkedIn profiel. Eigenlijk is jouw profiel je visitekaartje, je on..Lees meer
google verplicht websites beveiligde verbinding

Google verplicht websites beveiligde verbinding


Sinds begin 2017 stelt Google het verplicht dat websites, waarbij gegevens via het internet worden verstuurd, een beveiligde verbinding hebben. Ja, dus ook voor websites met een simpel contactformulier. Wat is een beveiligde verbinding? Jouw website begint nu met http. Bijvoorbeeld //www.be..Lees meer
Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.

Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.


Een standaard website gaat tegenwoordig ongeveer drie jaar mee. Daarna is hij al weer verouderd. Dan is de techniek achterhaald en zijn er nieuwere en vaak ook veiligere mogelijkheden. Dat wil niet zeggen dat je iedere drie jaar aan een nieuwe website moet, zeker niet als je een tijdloos design hebt..Lees meer
de header van je facebook pagina aanpassen

De header van je Facebook pagina aanpassen?


pas jij de header van jouw zakelijke Facebook pagina wel eens aan? Of gebruik je nog steeds dezelfde die er al stond vanaf het begin? Dat is echt een gemiste kans. Lees hieronder waarom het goed is om je Facebook header regelmatig aan te passen. Straal de juiste sfeer uit Door de Facebook header..Lees meer
de kracht van referenties

De kracht van referenties


Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van jouw website bevorderen. Je wilt absoluut dat jouw website geloofwaardig over komt. Je wilt dat de bezoeker iets doet. Dat er informatie gelezen wordt, een product gekocht wordt of contact met je wordt opgenomen. Daarom is het belangrijk d..Lees meer
wat is jouw openingszin

Wat is jouw openingszin?


Daar zit ze dan, recht tegenover je. Ze schudt haar haar los en kijkt je onderzoekend aan. Hoe ga je haar vertrouwen winnen? Je moet nu een goede openingszin hebben, anders kan je het wel vergeten. Ze is naar je toe gekomen met een duidelijke verwachting. Ze wil iets van je en je hebt maar één..Lees meer
meer of minder op de homepage

Meer of minder op de homepage?


Je bent een bedrijf gestart en natuurlijk hoort daar ook een website bij. Maar wat zet je nu op de homepage? Je kunt zo veel, je hebt zo veel te bieden. En daarom wil je eigenlijk alles wat je aanbiedt op de homepage zetten. Des te meer des te beter.... maar is dat wel zo? Wat wil de bezoeker op mi..Lees meer
LinkedIn

Deze fouten in je LinkedIn profiel heb jij niet gemaakt, toch..?


Tegenwoordig is LinkedIn vaak de eerste indruk die een werkgever of zakenpartner van je krijgt. Het is dus belangrijk dat je een goede indruk maakt en de basis op LinkedIn in ieder geval goed staat. Hieronder een aantal veelgemaakte fouten, die je eenvoudig kunt voorkomen.   Gebruik een ..Lees meer
5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google

5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google


Iedereen wil met zijn website hoog in de zoekresultaten van Google komen. Google kijkt naar de tekst op de website en beoordeelt deze. Het is dus zaak om de tekst op orde te hebben. Onderstaand vijf tips die de leesbaarheid van de website sterk verbeteren. 1. Schrijf niet voor Google Het is verl..Lees meer