De header van je Facebook pagina aanpassen?
Pas jij de header van jouw zakelijke Facebook pagina wel eens aan? Of gebruik je nog steeds dezelfde die er al stond vanaf het begin? Dat is echt een gemiste kans. Lees hieronder waarom het goed is om je Facebook header regelmatig aan te passen.
Straal de juiste sfeer uit
Door de Facebook header aan te passen aan een gebeurtenis of feest laat je aan jouw volgers zien dat je bij de tijd bent. Dat jouw bedrijf er boven op zit. Een goed voorbeeld is Kerst. Als je de header in de donkere Decemberdagen aanpast naar een smaakvolle afbeelding met dennentakken, kerstballen en een rode warme kleur, geeft dat jouw volgers een goed gevoel. Ze zien dat je actief bezig bent.
Straal de juiste sfeer uit
Door de Facebook header aan te passen aan een gebeurtenis of feest laat je aan jouw volgers zien dat je bij de tijd bent. Dat jouw bedrijf er boven op zit. Een goed voorbeeld is Kerst. Als je de header in de donkere Decemberdagen aanpast naar een smaakvolle afbeelding met dennentakken, kerstballen en een rode warme kleur, geeft dat jouw volgers een goed gevoel. Ze zien dat je actief bezig bent.
Creëer betrokkenheid
Wellicht heb je wel een speciale Kerstactie. Die zou er dan mooi ook gelijk op kunnen. Of een Valentijnsactie. Of bedenk zelf een actie. “Fuck Blue Monday”. Trek de aandacht van jouw volgers en daag ze uit om te reageren en te delen. Dat kan door een aanbieding of melding in de header op te nemen.
Lok reacties uit
Vaak vinden de mensen die jouw Facebook pagina liken het leuk dat je de paginaheader aanpast naar een actueel thema. De kans dat ze de nieuwe header een like geven is groot. Vaak krijg je ook een korte positieve reactie. Een bepaalde mening of melding kan veel bevestigende reacties opleveren. “Coole prijzen in warme dagen”, “Wij wensen iedereen fijne feestdagen”.
Conclusie: verander regelmatig de header van jouw Facebook pagina
Het wisselen van de Facebook header is een extra mogelijkheid om bij je volgers onder de aandacht te komen. Zorg dat je de juiste sfeer met de header uitstraalt en maak ook gebruik van de nieuwere feestdagen en gebeurtenissen. Creëer betrokkenheid en lok reacties uit door meldingen of meningen in de header op te nemen.