Nieuwsbrief laten maken

U wilt een nieuwsbrief laten maken en u wilt niet te veel betalen. Flash3000 Productions maakt aantrekkelijke, doelgerichte nieuwsbrieven tegen scherp tarief. Gericht op een hoge clickratio met een optimale weergave op desktop, tablet en smartphone.

Wat is het doel van de nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is de manier om direct bij uw klant onder de aandacht te komen. nieuwsbrief laten makenMaar wat is het doel van uw nieuwsbrief. Wilt u een actie promoten of wilt u een product verkopen. Wilt u dat uw klant zich opgeeft voor een cursus of heeft u een landingspagina met daarop een aanbieding. Maak voor uzelf eerst duidelijk wat u met de nieuwsbrief wilt bereiken. Voor dat doel moet de nieuwsbrief geoptimaliseerd worden.

Waar moet een goede nieuwsbrief aan voldoen?

Onderstaand een aantal inhoudelijke en technische punten waar een goede nieuwsbrief aan moet voldoen:

  • goede onderwerpregel de onderwerpregel moet pakkend, prikkelend en uitnodigend zijn. Een e-mailclient geeft maar een beperkt aantal karakters weer. Zorg dat de onderwerpregel niet langer is dan dat aantal karakters.
  • juist kleurgebruik het kleurgebruik moet overeenkomen met de huisstijl of de landingspagina. Met een heel ander kleurgebruik, gaat de bezoeker twijfelen en zal de pagina snel verlaten.
  • duidelijke call to action het moet overduidelijk zijn, waar de lezer moet klikken. Plaats de call to action ook hoog in de nieuwsbrief. Vaak is in het begin maar een klein gedeelte van de nieuwsbrief zichtbaar op het apparaat van de bezoeker. Gebruik ook de juiste kleur voor de buttons. Er zijn onderzoeken gedaan naar welke kleur het beste klikt. In andere landen verschilt dit overigens van Nederland. Daar hebben andere kleuren weer het beste klikgedrag.
  • optimaal zichtbaarheid ook als plaatjes niet geladen zijn, moet de nieuwsbrief goed zichtbaar zijn. Gebruik duidelijke vlakken en geef de plaatjes ook een achtergrondkleur, zodat de layout intact blijft als de plaatjes nog niet geladen zijn. Gebruik geen achtergrondplaatjes, dit wordt helaas nog niet door iedere e-mailbrowser ondersteund.
  • responsive de belangrijkste van allemaal, zorg dat de nieuwsbrief responsive is. Het merendeel van de ontvangen nieuwsbrieven wordt op de smartphone of tablet bekeken en dit aantal groeit nog steeds. Als de nieuwsbrief niet meeschaalt en de bezoeker naar rechts moet scrollen, haakt zij snel af.
  • technisch in orde zorg dat de juiste code gebruikt wordt voor de nieuwsbrief. Voor een nieuwsbrief kan niet dezelfde code gebruikt worden als voor een website. Simpelweg omdat de e-mailclients dit niet toestaan en de layout dan in iedere e-mailclient anders is.

Hoe scoort een nieuwsbrief?

Zowel inhoudelijk als technisch moet de nieuwsbrief in orde zijn. Stel van te voren vast welk doel er met de nieuwsbrief bereikt moet worden. En pas de inhoud en layout daar op aan.

Flash3000 Productions helpt u graag bij het maken van uw nieuwsbrief. Met meer dan tien jaar ervaring in nieuwsbriefmarketing bent u bij ons in goede handen. Neem contact met ons op of bel ons direct op 0172 534564.