Wel of geen zoekfunctie op je website

Als je bezoekers op je website krijgt, wil je dat ze daar uitkomen, waar jij wil. Lees ook onze blog Routing van je website. Om je bezoekers zo veel mogelijk van dienst te zijn, kan je een zoekfunctie aan je website toevoegen. Hiermee kunnen ze een zoekterm of zoektermen intikken en als het goed is krijgen ze dan een aantal zoekresultaten voorgeschoteld. Zo kan de bezoeker gemakkelijk vinden wat hij zoekt. Maar hoe pak je zo’n zoekfunctie nu aan. Hoe kan je de zoekfunctie optimaliseren? Hoe kan je er een rijkere zoekervaring van maken?

Hoe moet de zoekfunctie er uit zien

Zoekfuncties zijn inmiddels zo ingeburgerd dat een simpel vakje met een loepje aan de zijkant al volstaat. Iedere bezoeker snapt dat je daar een term in kan vullen en daarna op het loepje moet klikken. In plaats van een loepje kan je ook een button met het woord “Zoek” erop gebruiken. Gebruik voor de button een kleur die past bij de rest van het kleurenpalet. Als het kleurenpalet minder van belang is voor je site, kies dan altijd voor een groene knop. Dat is de “go” kleur. Bezoekers zijn niet bang om daar op te klikken. Ze weten dat het goed zit. De groene kleur straalt vertrouwen en positivisme uit. Gebruik ik geen geval een rode kleur voor de button, tenzij de rode kleur in het kleurenpalet van de website en het logo terug komt. Rood is per definitie de “no-go” kleur. Stop. Pas op. Daar moet je niet zijn.

Als je een loepje als button gebruikt kan je in het invulvakje een woord zetten. “Zoek” of “Zoeken” zijn de standaard woorden die je daar tegenkomt. Wat vriendelijker klinkt “Wat zoekt u” of “Waarmee kunnen we u helpen zoeken”. In principe volstaat “Zoek” of “Zoeken”, maar niets houdt je tegen om daar creatief mee om te gaan.

Tegenwoordig zie je ook veel fancy zoekfuncties. Als je dan klikt op de button, opent er een full-screen overlay zoekveld of schiet er van de zijkant een zoekbalk te voorschijn. Dat is visueel wellicht aantrekkelijk, maar vaak werkt een simpele, duidelijke aanpak het beste. Een vast vakje met een loepje of button dus.

Positie van de zoekfunctie

De standaard positie van een zoekfunctie is rechtsboven in de hoek. Daar verwachten de bezoekers de zoekfunctie ook, als ze willen zoeken. Het zoekveld kan echter ook op een andere plaats staan. Als regel geldt dat hij duidelijk zichtbaar moet zijn. En als voor een website de zoekfunctie een belangrijk instrument is om dingen te vinden, moet hij prominent aanwezig zijn en boven de vouw staan. Bij websites waar het zoeken minder belangrijk is, kan de zoekfunctie ook onder in het voetgedeelte van de website geplaatst worden.

De zoekfunctie optimaliseren

Er zijn een aantal mogelijkheden om de zoekfunctie te optimaliseren. Mogelijkheden die er voor zorgen dat de kans groter is, dat de bezoeker vindt wat hij zoekt. Hieronder staan er een aantal genoemd:

  • Autoaanvullen
    als er een zoekterm ingetikt wordt en er automatisch een woordsuggestie wordt gedaan, helpt dit de zoeker.
  • Spelfouten correctie
    als er een spelfout in de zoekterm ingetikt wordt, zullen veel zoekfuncties zeggen dat er geen zoekresultaten zijn. Als de spelfout door de zoekfunctie gecorrigeerd wordt, of er wordt een suggestie gedaan als “bedoelde u dit”, dan helpt dit de zoeker.
  • Geavanceerd zoeken
    als je kan zoeken op categorieën, kan de zoeker gerichter zoeker. Denk aan zoeken op datum, product, winkel of land.
  • Gerelateerde zoekopdrachten
    onder de zoekresultaten kan er een extra blok weergegeven worden, waar je laat zien waar anderen, die op dezelfde term zochten ook in geïnteresseerd waren. Er is een grote kans dat jouw zoeker dat ook interessant vindt.
  • Uitgebreide resultaten
    zorg er altijd voor dat als de zoekresultaten getoond worden, dit niet enkel een linkje is. Geef de zoeker meer informatie. Laat een stukje tekst onder de link zien. En geeft de zoekterm in dat stukje tekst een andere kleur, een andere achtergrond kleur of zet er een lijntje onder. Zo kan de zoeker veel beter bepalen welke link voor hem het beste resultaat geef.
  • Direct zoekresultaten
    op het moment dat er een zoekterm ingetikt wordt, worden automatisch de zoekresultaten voor deze term getoond. Er hoeft dus niet meer op de knop of of Enter geklikt te worden. Dit wordt in de online marketing live search genoemd.
  • Geen zoekresultaten
    het kan altijd gebeuren dat er echt geen zoekresultaten gevonden worden. Geef de zoeker dan toch de mogelijkheid om verder te zoeken. Laat in ieder geval nogmaals het zoekveld zien. Geef daaronder ook een aantal linkjes met mogelijkheden, waar hij naar toe kan klikken. Geef alternatieven.

zoekfunctie website

Alternatieven voor een zoekfunctie

Als er geen zoekfunctie gebruikt wordt, zijn er dan alternatieven, waarmee je de bezoeker kunt helpen om datgene te vinden wat hij zoekt? Ja, die zijn er zeker. Hieronder een aantal mogelijkheden:

  • Sitemap
    in de sitemap staan alle pagina’s van jouw website overzichtelijk gerangschikt. Zo is het voor de bezoeker makkelijk te zien hoe de website is opgebouwd. En waar het waarschijnlijk is, dat hij vindt wat hij zoekt.
  • Woordenboek
    een overzicht van onderwerpen die op de website te vinden zijn. Meestal op alfabetische volgorde. Vaak ook gegroepeerd naar onderdelen of soorten. Een overzichtelijke manier om snel te vinden wat je zoekt.

Voordelen zoekfunctie

Het is duidelijk dat een zoekfunctie op de website een aantal voordelen heeft. Dit zijn de grootste voordelen van een zoekfunctie op de website:

  • Straalt vertrouwen uit
    een zoekfunctie op de site laat zien dat je niets te verbergen hebt. De gehele website is toegankelijk. Dat straalt vertrouwen uit.
  • Helpt bezoeker de gewenste info te vinden duidelijk het grootste voordeel. En dat waar een zoekfunctie voor bedoeld is. Met de zoekfunctie kan de bezoeker info vinden, die hij zoekt en niet direct ziet.
  • Extra zoekmogelijkheden mocht een bezoeker geen zoekresultaten hebben en niet kunnen vinden wat hij zoekt, kan je hem extra info aanbieden. Hiermee vindt hij wellicht wel wat hij zoekt en ben je de bezoeker niet gelijk kwijt.
  • Koppelen aan statistiekprogramma je kunt de zoekresultaten koppelen aan een statistiekprogramma (bijvoorbeeld Google Analytics). Zo kun je zien waar mensen op jouw site naar zoeken. Zeer waardevolle informatie. Misschien moet je bepaalde info wel verder uitdiepen. Of mist er informatie over die ene zoekterm, waar vaak op gezocht wordt.

Nadelen zoekfunctie

Er zijn ook nadelen aan een zoekfunctie. We noemen er hier een aantal:

  • Slechte zoekresultaten
    als de zoekfunctie niet goed functioneert of nauwelijks resultaten geeft heeft dat al gauw een negatieve uitwerking. Het vertrouwen van de bezoeker daalt snel. Als het zoeken niet goed werkt, dan zal de site wel verouderd zijn. Hier kan ik niet vinden wat ik zoek. En weg is de bezoeker.
  • Zware belasting voor de server
    uitgebreide zoekfunctionaliteiten kunnen belastend voor de server zijn. Als er secondenlang moet worden gewacht op de zoekresultaten zijn de meeste bezoekers al weg. Zorg dus voor voldoende capaciteit en snelle code.
  • Onderhoud
    een zoekfunctie vraagt onderhoud. Je kijkt waar op gezocht wordt en past de website daar op aan. Maar goed, je optimaliseerde je website al regelmatig, toch..?

Conclusie: wel of geen zoekfunctie op de website

Een zoekfunctie op de website heeft duidelijk voordelen. Indien je jouw bezoekers een verfijndere zoekfunctie wilt aanbieden, vraagt dat extra tijd en inspanning. Technisch moet het allemaal pico bello in orde zijn. Dan is een zoekfunctie echt een toegevoegde waarde. Gebruik een herkenbare vormgeving en zorg voor het juiste kleurgebruik. Zorg er ook voor dat het zoekvenster een prominente plaats heeft. Gebruik alternatieven om te zoeken. Analyseer de zoektermen en optimaliseer. Alles om de bezoeker van jouw website te laten vinden wat hij zoekt.


Alle blogs

checklijst-website-voor-tijdens-en-na-de-beurs

Checklijst website voor, tijdens en na een beurs


Als je binnenkort op een beurs staat met je bedrijf zijn er een aantal dingen waar je met je website op moet letten. Zowel voor, tijdens als na de beurs is het goed als je jouw website aanpast en zo inspeelt op de behoeften van de potentiële klanten. Hier krijg je een overzicht van de dingen waar j..Lees meer
Verlaag de bounce-rate van je website

Hoe verlaag je de bounce-rate van je website


Het bouncepercentage (bounce-rate) staat voor het percentage bezoekers op jouw website, dat maar 1 pagina van de website bekijkt en daarna gelijk weer wegklikt. Het bouncepercentage wordt ook wel weigeringspercentage genoemd. Wat zegt de bounce-rate nu? Is een hoge bounce-rate altijd slecht? En wat ..Lees meer
verhoog je conversie - wederkerigheid op je website

Wederkerigheid op je website toepassen


Wederkerigheid is een psychologisch fenomeen. Het komt neer op een heel simpel gegeven. Doe jij iets voor mij, dan voel ik mij verplicht om iets terug te geven. Geef je een rondje in de kroeg, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je ook meerdere drankjes terug krijgt. In het echte leven werkt dat zo,..Lees meer
10 veelgemaakte SEO fouten op een website

10 veelgemaakte SEO fouten op een website


We willen allemaal dat onze website hoog in de zoekresultaten komt. De tijd dat we een pagina hoog konden laten scoren, door een paar keer het keyword op een pagina neer zetten en de titel van de pagina de juiste naam te geven is voorbij. Nu moet het hele plaatje compleet zijn. De algoritmes van Goo..Lees meer
Online kansen met Kerst

Je website voor kerst optuigen – is jouw website klaar voor Kerst


Net als een kerstboom kan je ook je website voor Kerst optuigen. Wat zijn de mogelijkheden? Hoe creëer je een warme sfeer en nog belangrijker, hoe kan je munt slaan uit deze periode? Kerst biedt online kansen. Niets doen is geen optie. Lees het onderstaande artikel en doe inspiratie op. Wat kan ..Lees meer
do's & don'ts html links

Do’s en don’ts html links


Op iedere website staan een heleboel linkjes. Linkjes brengen je verder en dieper op een website. Wat kan je nu allemaal doen met een linkje. Hoe moet een link er uit zien. Hoe moet hij opgebouwd worden en welke soorten links zijn er? Laat zien dat het een link is Als je een linkje in een teks..Lees meer
Nederlanders op Social Media - de feiten

Nederlanders op Social Media – de feiten


Het gebruik van Social Media is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. Ook in Nederland maken we veelvuldig gebruik van de diverse sociale platvormen. Onderstaand een aantal feiten over het gebruik van Social Media in Nederland. Verdeling geslacht Mannen Vrouwen 56% ..Lees meer
predictive online marketing

Predictive online marketing


Het voorspellen van gedrag van bezoekers op jouw website wordt "predictive online marketing" genoemd. Door de waarschijnlijkheid van een bepaalde actie kan je met je website beter inspelen op de bezoeker. En zo de kans te vergroten om van een bezoeker een echte klant te maken. Of een bestaande klant..Lees meer
een website is nooit af

Een website is nooit af


Een veelgemaakte fout is dat ondernemers denken dat als de nieuwe website klaar is, er niets meer hoeft te gebeuren. Als de nieuwe website klaar is, is het niet klaar. Eigenlijk begint het werk dan pas! Je wilt bezoekers naar je website trekken. Je wilt de website steeds beter maken. Steeds aantrekk..Lees meer
5 dingen die je beter kunt vermijden op een website

5 dingen die je beter kunt vermijden op je website


We willen allemaal een website die goed bezocht word. Het is belangrijk dat de klant vindt wat hij zoekt. Waarvoor hij naar jouw website komt. Alle elementen van en op de website tezamen geven de bezoeker een bepaalde indruk. Om die indruk positief te laten zijn kan je een aantal dingen beter vermij..Lees meer
10 waardevolle wordpress plugins

10 waardevolle WordPress plugins


Wordpress plugins zijn een aanvulling op de standaard installatie van Wordpress. Ze voegen kleine stukjes functionaliteit toe, die het leven van iedere Wordpress-site eigenaar een stukje makkelijker maken. Onderstaand een aantal waardevolle Wordpress plugins, die je goed kunt gebruiken op menig webs..Lees meer
web safe fonts

Het belang van Web Safe Fonts op websites en in nieuwsbrieven


Typografie op websites en in nieuwsbrieven is hot. Een mooie strakke dunne letter of juist een robuuste krachtige letter kan het verschil maken tussen een boodschap die niet of juist wel aanspreekt. Het is daarom van belang om het juiste lettertype te kiezen. Maar kan je zo maar ieder lettertype geb..Lees meer
wel of geen disclaimer op je website

Wel of geen disclaimer op je website


Er is veel onduidelijkheid over disclaimers op een website. Zijn ze verplicht en wat moet er in staan? Wat is de waarde van een disclaimer? Zijn er alternatieven voor een disclaimer? Onderstaand proberen we wat licht in de duisternis te brengen. Wat is een disclaimer? Het begrip disclaimer stamt ..Lees meer
de laadtijd van je website verbeteren

Verbeteren laadsnelheid website


Er worden steeds meer eisen aan een website gesteld. De zoekmachine-optimalisatie is belangrijk.  Ook de laadsnelheid van een website is een relevant onderwerp. Google hecht steeds meer waarde aan een korte laadtijd. Websites met een lange laadtijd worden lager in de zoekresultaten getoond. Ook bez..Lees meer
je website beter beveiligen tegen hacken

Hoe kan je jouw website beter beveiligen tegen hacken


Je besteedt veel aandacht aan je website. Je hebt er veel tijd in gestopt om alles netjes te krijgen. Goede teksten geschreven die zowel bij de bezoekers als bij Google scoren. De afbeeldingen die je gebruikt hebt zijn allemaal geoptimaliseerd voor het web. En toen kwam er een hacker langs en die ve..Lees meer
5 tips om bezoekers langer op je website te houden

5 tips om bezoekers langer op je website te houden


Als je een bezoeker op je website krijgt, dan wil je dat hij niet gelijk weer weg gaat. Afhankelijk van wat je met jouw website wilt bereiken, wil je dat de bezoeker even flink rondkijkt. Als je Google Analytics of een ander statistiekprogramma gebruikt, kan je ook precies zien, wat de gemiddelde ti..Lees meer
tips om je website op te schonen

Tips om je website op te schonen


Eens in de zoveel tijd is het goed om je website op te schonen. En dan bedoelen we een grondige schoonmaak. Net zoals je in je huis eens per jaar echt goed schoonmaakt en in alle hoeken en kieren komt, zo is het ook goed om dat voor je website te doen. Daarna is de website weer helemaal actueel en u..Lees meer
Een optimaal out of the office bericht tijdens je vakantie

Checklist out-of-the-office mail tijdens je vakantie


Je hebt hard gewerkt en nu ga je genieten van een welverdiende vakantie. Snel even de out of office reply aanzetten en dan de koffers inpakken. Maar wacht. Kijk nog even kritisch naar het out of office bericht. Dit is de komende weken de enige vorm van communicatie met je klanten, collega's en event..Lees meer
afbeeldingen optimaliseren

Afbeeldingen optimaliseren: 5 SEO-tips


Afbeeldingen beslaan vaak een groot gedeelte van een website. Ze worden gebruikt om dingen te laten zien, uitleg te geven of sfeer te maken. Op zich is daar niets mis mee, maar SEO-technisch zijn afbeeldingen vaak het ondergeschoven kindje. Aan de tekst wordt veel aandacht besteed, maar aan de afbee..Lees meer
Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is

Hoe bereik je online toch je klanten als het buiten extreem warm is


De mussen vallen van het dak want het is bloedjeheet buiten. Bedrijven werken met tropenroosters en de rest van jouw klanten zitten op het strand te bakken, terwijl ze lurken aan een drankje. De animo om op het internet te gaan is vrijwel nihil. Maar jouw business gaat door... Je wilt je klanten ber..Lees meer
10 handige wordpress plugins

10 handige WordPress plugins


Wordpress plugins maken het leven makkelijker. Het zijn kleine stukjes code, die een bepaalde functionaliteit toevoegen aan de website. Hoewel ze heel handig zijn, vertragen ze de website ook. Gebruik ze dus met mate. Kies de voor jou beste en handigste plugins uit en installeer ze gelijk.   ..Lees meer
Veranderingen in SEO - 5 belangrijke nieuwerwetse rankingfactoren

Veranderingen in SEO


Zoekmachine-optimalisatie is veranderd. Was het vroeger voldoende om de html code op orde te hebben en heel veel backlinks te hebben, worden er vandaag de dag andere eisen gesteld aan het verkrijgen van een hoge positie in de zoekmachine. Hieronder een aantal nieuwerwetse en zwaarwegende ranking..Lees meer
online verleiden

De kunst van het online verleiden – 3 conversietips


We leven in een tijd waarin de consument zich steeds bewuster gaat opstellen. Ze trappen niet zo maar meer in de marketing-vallen die we voor ze opgezet hebben. Door toenemende internetcriminaliteit en consumentenprogramma's op tv gaan de consumenten terughoudender reageren. Ze stellen zich achterdo..Lees meer
hoe zet je de klant centraal op de website

Hoe zet je de klant centraal op je website


We zien het op veel websites. Er zijn mooie technieken gebruikt. Alles beweegt en verandert van kleur als je er met de muis overheen gaat. Het ontwerp spat van het scherm af en ziet er supergelikt uit. Uitschuivende panelen en nog veel meer van al dat moois. Visueel is het allemaal zeer aantrekkelij..Lees meer
10 essentiele wordpress plugins

10 essentiële WordPress plugins


Wordpress websites hebben vaak iets extra's nodig. Een kleine functionaliteit, die niet standaard in Wordpress voorhanden is. Daar zijn plugins voor bedoeld. Ze voegen iets toe aan de basis van Wordpress. Vaak superhandig en weinig kb, waardoor de snelheid van de website behouden blijft. Onderstaand..Lees meer
Hoe maak je een website toegankelijker voor ouderen

Hoe maak je websites toegankelijker voor ouderen


In de toekomst zijn ze de grootste doelgroep, ouderen. Oud wil overigens helemaal niet zeggen dat ze niet met computers om kunnen gaan of dom zijn. Er bestaan grote verschillen in deze oudere doelgroep. Je hebt de generatie die de technologie-trein gemist hebben. Maar dat wil niet automatisch zeggen..Lees meer
online vertrouwen

10 tips om online vertrouwen uit te stralen


Vandaag de dag zijn er veel malafide websites op het internet te vinden. En de consument wordt zich daar steeds beter van bewust. Het is dus zaak om direct het vertrouwen van de bezoeker te winnen bij een bezoek aan jouw website. Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van een website b..Lees meer
veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop

Veelgemaakte fouten bij het maken van een webshop


Je hebt producten die je aan de man wilt brengen. De manier hiervoor is een webshop beginnen. Even fröbelen op internet en het hele land kan jouw online winkel bezoeken. Tsjing tsjing, cashen maar. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar is het wel zo makkelijk? Onderstaand een aantal veelgemaakte fo..Lees meer
wel of geen zoekfunctie op je website

Wel of geen zoekfunctie op je website


Als je bezoekers op je website krijgt, wil je dat ze daar uitkomen, waar jij wil. Lees ook onze blog Routing van je website. Om je bezoekers zo veel mogelijk van dienst te zijn, kan je een zoekfunctie aan je website toevoegen. Hiermee kunnen ze een zoekterm of zoektermen intikken en als het goed is ..Lees meer
je website personaliseren

Je website personaliseren


Als bezoekers op jouw website komen zien ze allemaal hetzelfde. Dezelfde tekst, dezelfde plaatjes, dezelfde layout. Met personalisatie van je website zorg je er voor dat een bepaalde groep bezoekers een gedeelte van de website anders zien. Ze zien andere informatie, andere producten of andere banner..Lees meer
routing van je website

Routing van je website


Vergelijk je website eens met een supermarkt. Als je een supermarkt binnen komt wordt je als het ware gedwongen om een bepaalde route te lopen. De stellages met producten en de pijlen op de grond staan zo opgesteld dat je eigenlijk wel naar links, rechts of rechtdoor moet lopen. Dat doen ze natuurli..Lees meer
woman-images

Mag je zo maar foto’s van het internet gebruiken?


Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden. Op jouw website heb je dus ook plaatjes nodig. Het eerste gedeelte wat een bezoeker op de website ziet is het gedeelte boven de vouw. Dat is het gedeelte van de website die gelijk zichtbaar is, tot de onderrand van het computerscherm. Op die beperkte r..Lees meer
hoger in google

Hoger in Google, 10 effectieve tips voor een toppositie in Google


Als de website klaar is, zijn we er nog niet. We willen ook dat onze website goed gevonden kan worden en  hoog in Google scoort. Hieronder 10 tips om hoger in Google te scoren. Ze hebben direct effect op de positie in de zoekresultaten. Wacht niet langer, maar pak de punten beet. Stuk voor stuk. ..Lees meer
interne links

Interne links – waarom zijn ze zo belangrijk?


Interne links zijn linkjes op een website die verwijzen naar hetzelfde domein. Als je dus klikt op een interne link, ga je niet naar een andere website toe. Je gaat naar een andere pagina van de huidige website. Er zijn verschillende soorten interne links. Welke interne links zijn er? Eigenlijk ..Lees meer
in 10 stappen een effectief LinkedIn profiel

In 10 stappen een effectief LinkedIn profiel


De tijd dat je een nieuwe baan vindt door een c.v. te sturen of een opdracht binnen haalt door je bedrijf voor te stellen via de fax is al lang achter ons. Tegenwoordig vind je nieuw werk of nieuwe opdrachten onder andere via je LinkedIn profiel. Eigenlijk is jouw profiel je visitekaartje, je on..Lees meer
google verplicht websites beveiligde verbinding

Google verplicht websites beveiligde verbinding


Sinds begin 2017 stelt Google het verplicht dat websites, waarbij gegevens via het internet worden verstuurd, een beveiligde verbinding hebben. Ja, dus ook voor websites met een simpel contactformulier. Wat is een beveiligde verbinding? Jouw website begint nu met http. Bijvoorbeeld http://www.be..Lees meer
Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.

Is jouw website sterk verouderd? Checklist voor websites.


Een standaard website gaat tegenwoordig ongeveer drie jaar mee. Daarna is hij al weer verouderd. Dan is de techniek achterhaald en zijn er nieuwere en vaak ook veiligere mogelijkheden. Dat wil niet zeggen dat je iedere drie jaar aan een nieuwe website moet, zeker niet als je een tijdloos design hebt..Lees meer
de header van je facebook pagina aanpassen

De header van je Facebook pagina aanpassen?


pas jij de header van jouw zakelijke Facebook pagina wel eens aan? Of gebruik je nog steeds dezelfde die er al stond vanaf het begin? Dat is echt een gemiste kans. Lees hieronder waarom het goed is om je Facebook header regelmatig aan te passen. Straal de juiste sfeer uit Door de Facebook header..Lees meer
de kracht van referenties

De kracht van referenties


Er zijn een aantal factoren die de geloofwaardigheid van jouw website bevorderen. Je wilt absoluut dat jouw website geloofwaardig over komt. Je wilt dat de bezoeker iets doet. Dat er informatie gelezen wordt, een product gekocht wordt of contact met je wordt opgenomen. Daarom is het belangrijk d..Lees meer
wat is jouw openingszin

Wat is jouw openingszin?


Daar zit ze dan, recht tegenover je. Ze schudt haar haar los en kijkt je onderzoekend aan. Hoe ga je haar vertrouwen winnen? Je moet nu een goede openingszin hebben, anders kan je het wel vergeten. Ze is naar je toe gekomen met een duidelijke verwachting. Ze wil iets van je en je hebt maar één..Lees meer
meer of minder op de homepage

Meer of minder op de homepage?


Je bent een bedrijf gestart en natuurlijk hoort daar ook een website bij. Maar wat zet je nu op de homepage? Je kunt zo veel, je hebt zo veel te bieden. En daarom wil je eigenlijk alles wat je aanbiedt op de homepage zetten. Des te meer des te beter.... maar is dat wel zo? Wat wil de bezoeker op mi..Lees meer
LinkedIn

Deze fouten in je LinkedIn profiel heb jij niet gemaakt, toch..?


Tegenwoordig is LinkedIn vaak de eerste indruk die een werkgever of zakenpartner van je krijgt. Het is dus belangrijk dat je een goede indruk maakt en de basis op LinkedIn in ieder geval goed staat. Hieronder een aantal veelgemaakte fouten, die je eenvoudig kunt voorkomen.   Gebruik een ..Lees meer
5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google

5 manieren om de tekst van de website hoog te laten scoren in Google


Iedereen wil met zijn website hoog in de zoekresultaten van Google komen. Google kijkt naar de tekst op de website en beoordeelt deze. Het is dus zaak om de tekst op orde te hebben. Onderstaand vijf tips die de leesbaarheid van de website sterk verbeteren. 1. Schrijf niet voor Google Het is verl..Lees meer